Derde tenue van deze jaargang bestverkochte tweede shirt ooit.
Het derde tenue van dit seizoen heeft alle verkooprecords verbroken en is met afstand het bestverkochte tweede shirt ooit geworden van FC Utrecht. Het tricot, goudkleurig met daarop de stad Utrecht centraal, ging niet alleen in de Domstad en omstreken in hoog tempo over de toonbank, maar is ook internationaal een ‘hit’. In tal van landen, van Europa tot en met Oceanië, werd het recordbrekende shirt bezorgd.
Hoewel het thuisshirt van FC Utrecht van deze jaargang buitengewoon populair was, werden van het derde tenue bijna net zoveel exemplaren verkocht. Het komt zelden voor dat een niet-thuisshirt qua verkoopcijfers en populariteit in de buurt komt van een thuistricot. Door het centraal plaatsen van het stratenplan van Utrecht geeft het derde shirt de verbinding tussen de stad en de club perfect weer. Het unieke design en de niet-alledaagse kleurstelling maken het bovendien tot een eyecatcher. In de internationale voetbalshirtverzamelaarscommunity kon het shirt ook op veel lovende reacties rekenen.
Er zijn van het derde tenue van deze jaargang nog enkele shirts in de maat M en L op voorraad. Wie het shirt nog aan zijn of haar collectie wil toevoegen kan het tricot aanschaffen in de Fanshop of Webshop. Omdat het nog maar om enkele exemplaren gaat, is het credo ‘op = op’ hier van toepassing.
Het shirt van FC Utrecht waarvan er aller tijden de meeste zijn verkocht, is overigens het thuisshirt van het seizoen 2020/2021. Dat shirt, in de volksmond het jubileumshirt genoemd, was qua design een directe verwijzing naar het tricot dat tijdens de allereerste jaargang – 1970/1971 – door de FC Utrecht-spelers werd gedragen.